چک لیست سئو فروشگاه اینترنتی و ده مورد برای سال 2020

چک لیست سئو فروشگاه اینترنتی و ده مورد برای سال 2020

با یک دهه جدید در پیش روی ما ، اکنون زمان مناسب برای ارزیابی مجدد استراتژی سئو وب سایت فروشگاه اینترنتی شما است. جستجوی Google ، Bing یا Yahoo شروع سفر یک خریدار به سایت شماست و تکنیک های مناسب سئو برای اطمینان از بهترین برداشت اول شما را تضمین می کند. اگرچه دنیای سئو مخصوصاً برای سایتهای فروشگاه اینترنتی می تواند بسیار جالب و پیچیده باشد ، اما لیست چک سئو زیر اطمینان شما را برای صحت اطمینان بیشتر متقاعد می سازد.

چک لیست جستجوگرهای فنی فروشگاه اینترنتی

سئو فنی پایه و اساس هر استراتژی موفقیت آمیز سئو است. این مراحل را دنبال کنید تا مطمئن شوید سئو فنی شما دارای نقصان است:

1. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما می تواند کراول ( خزنده ) و فهرست بندی شود

اگر یک موتور جستجو نتواند وب سایت شما را کراول کند ، نمی تواند محتوای شما را رتبه بندی کند. به طور خاص ، نمی تواند محصولات شما را در نتایج جستجو قرار دهد. نمایه بودن سایت ، قابلیت خزیدن ، سرعت ، محتوا ، نشانه گذاری و کلی بودن کاربر پسند ، همه مؤلفه های اساسی سئو فنی هستند. اگر این عناصر به درستی تنظیم شوند ، بقیه استراتژی سئو فروشگاه اینترنتی شما در جای خود قرار می گیرند.

2. حل کردن صفحات با خطاهای 4XX

کنسول جستجوی Google ابزاری فوق العاده مفید برای همه وب سایت ها است. پس از تأیید سایت شما ، اولین قدم شما باید آدرس دهی به صفحاتی باشد که با خطا روبرو هستند. این صفحات شکسته ای هستند که گوگل قادر به خزیدن آنها نیست ، غالباً به دلیل یک نقشه سایت قدیمی ، محصولات خارج از سهام یا خطای موقتی سرور روی میدهد پس بهتر از بررسی نمایید.

3. صفحات محروم فروشگاه اینترنتی را دوبار بررسی کنید

شما همچنین می خواهید صفحات حذف شده خود را بررسی کنید ، زیرا Google به دلیل کد موجود در پرونده robots.txt شما نمی تواند آنها را فهرست بندی کند. گرچه این لیست اغلب از صفحاتی تشکیل شده است که شما نمی خواهید موتور جستجوگر به هر حال دنبال شود ، مانند سبد خرید یا صفحه مشخصات مشتری ، برای اطمینان از مسدود شدن صفحات ضروری از خزنده ها ، باید آن را دو بار بررسی کنید.

4- Schema Markup را به سایت خود اضافه کنید

نشانه گذاری Schema دسته ای از برچسب های HTML است که به Google این امکان را می دهد تا قیمت ، رتبه بندی ، در دسترس بودن و جزئیات بیشتر محصولات را درست در صفحه نتایج جستجو نمایش دهد. اضافه کردن آن به سایت شما آسان است ، و انجام این کار بسیار حیاتی است. این اطمینان را می دهد که محصولات شما در صفحه اول نتایج و در برگه خرید Google جذاب تر به نظر آید. می توانید تنظیمات کنونی نشانه گذاری Schema خود را در گزارش محصولات کنسول جستجوی Google مشاهده کنید.

لیست کلمات کلیدی فروشگاه اینترنتی

هنگامی که SEO فنی شما سالم است ، می خواهید کلمات کلیدی فعلی خود را ارزیابی کرده و ببینید که کدام صفحات برای آنها رتبه بندی شده است.

5. کلمات کلیدی خاص ، محور فروش

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که صاحبان مشاغل فروشگاه اینترنتی انجام می دهند ، هدف قرار دادن کلمات کلیدی اشتباه است. بسیاری از اصطلاحات با بالاترین حجم جستجو مربوط به یک برند پیروی می کنند. اگرچه از نظر تحقیق عالی به نظر می رسند اما مطمئنا هم زمان زیاد و هم تلاش در رقابت بیشتری را نیز می طلبد.

بیشتر بخوانید : افزونه های وردپرس و نحوه انتخاب بهترین ها برای وردپرس

به عنوان مثال ، “رینگ های Subaru Crosstrek 2017” ممکن است در مقایسه با “رینگ های Subaru” یا “رینگ” حجم چشمگیری نداشته باشند. با این حال ، این اصطلاح خاص مستقیماً به صفحه محصول شما منتهی می شود و جستجوگران دقیقاً آنچه را که به دنبال آن می گردند پیدا می کنند.

6. روی هدف اصلی متمرکز شوید

شما می خواهید مطمئن شوید کلمات کلیدی مورد نظر منعکس کننده هدف جستجوگر مناسب است. RankBrain Google به شما کمک می کند تا تعیین کند آیا یک پرس و جو اطلاعاتی یا معامله ای است یا خیر. به عنوان یک سایت فروشگاه اینترنتی ، شما می خواهید که کلمات کلیدی معامله را هدف قرار دهید. اگر پرس و جو شما را به صفحات محصول هدایت می کند ، در مسیر صحیح هستید.

7. با خودتان رقابت نکنید

پس از فهمیدن کلمات کلیدی معامله گر و فروش خود ، سعی کنید اطمینان حاصل کنید که چندین صفحه در همان مدت رتبه بندی نمی شوند. اگر دو صفحه برای یک جستجوی خاص رتبه بندی کنید ، Google نمی داند باید کدام را در بالاترین سطح نگه دارد شما نمی خواهید همه تلاش خود را برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی معامله خود انجام دهید ، تا کاربران به جای صفحه محصول به صفحه اصلی هدایت شوند. کنسول جستجوی Google می تواند موقعیت صفحه ، کلیکها ، برداشتها و CTR را برای صفحات وب سایت شما نشان دهد تا مشخص شود که آیا رقابت خاصی برای کلمات کلیدی خاص وجود دارد یا خیر.

8- از محتوای تکراری خودداری کنید

مطمئناً وقتی محتوای رتبه بندی شما به دست می آید ، محتوای کیفی فاکتور جدیدی نیست. گرچه محتوای طولانی ، در ابتدا نمی تواند اولویت اصلی شما به عنوان یک وب سایت فروشگاه اینترنتی باشد Google به طور مداوم محتوای منحصر به فرد و باکیفیت را تبلیغ می کند و وب سایت های دارای محتوای تکراری قصد دارند قیمت آن را بپردازند. اگر 60٪ از اطلاعات هر صفحه با دیگری مطابقت داشته باشد ، Google می تواند آن را نسخه برداری تلقی کند.

بشتر بخوانید : پنالتی گوگل و پاسخ به چگونگی بررسی ها به صورت دستی

از دیدگاه فروشگاه اینترنتی ، اگر صفحات محصول شخصی را برای یک مورد در اختیار دارید ، اما در رنگ ها یا اندازه های مختلف ، می توانید آن صفحات را تکراری تلقی کنید. تلفیق همه این گزینه ها در یک صفحه ، نه تنها این مسئله را حل می کند بلکه امنیت شما را نیز تضمین می کند. تلفیق همه این گزینه ها در یک صفحه نه تنها این مسئله را برطرف می کند بلکه اطمینان حاصل می کند که سایت شما پاسخگو و کاربر پسند است.

9. بهبود هر گونه محتوای کم در فروشگاه اینترنتی

اگر یک صفحه محصول شامل توضیحات مفصلی و تصاویر خاص برای آن کالا نباشد ، ممکن است ایندکس نشود. دلیل این امر این است که گوگل معتقد نیست که این صفحه ، هدف جستجوی کاربر را برآورده می کند ، زیرا اطلاعات کمی برای ارائه وجود دارد. از محصولات خود به راحتی عبور نکنید تا اطمینان حاصل کنید که همه توضیحات ، تصاویر ، مشخصات و سایر اطلاعات ضروری به وضوح تعریف شده و در دسترس بازدید کنندگان قرار گرفته است.

10. فهرست اول-موبایل

حداقل برای 90٪ وب سایت ها ، Google اکنون از فهرست بندی اول موبایل استفاده می کند تا رتبه شما را بر اساس محتوای سایت تلفن همراه شما تعیین کند ، نه نسخه دسک تاپ. با جستجوی تلفن های همراه بیشتر از تعداد جستجوی دسک تاپ ، می خواهید از بهینه سازی وب سایت و محصولات خود برای این دستگاه ها اطمینان حاصل کنید. اطمینان حاصل کنید که مطالب مفصل و قابل رویت را در سایت تلفن همراه خود دارید تا افرادی که قصد خرید دارند می توانند محصول شما را بطور موثری پیدا کنند.

بیشت بخوانید : تنزل رتبه سایت ؛ جان مولر کارمند گوگل در این باره می گوید.

بهترین راه برای مقابله با این امر ، داشتن وب سایت پاسخگویی به فروشگاه اینترنتی است. با این کار سایت شما قادر به سازگاری با اندازه صفحه نمایش دستگاه کاربر خواهد بود و این امر باعث ایجاد اولویت اول در مورد موبایل می شود.

نتیجه

در نهایت ، شما باید با در نظر گرفتن موارد زیر از این مقاله فاصله بگیرید:

  • نقشی که سئو فنی در رتبه بندی سایت شما دارد ، دست کم نگیرید. عناصر فنی مانند خزنده و نشانه گذاری Schema برای موفقیت شما ضروری است.
  • اشتباه نکنید کلمات کلیدی سئو خود را هدف قرار دهید. تفاوت بین درخواستهای معامله گر و اطلاعاتی و شرایط هدف را که باعث افزایش فروش می شود ، بدانید.
  • محتوای کم و کپی شده را در وب سایت خود نادیده نگیرید ، زیرا این امر می تواند شانس سایت شما در رتبه بندی موثر را کاهش دهد. نسخه موبایل وب سایت شما نیز باید برای نمایه سازی اول موبایل Google به درستی انجام شود.

با تمرکز بر روی این سه حوزه اصلی ، وب سایت تجارت الکترونیک شما یک سئو SEO خواهد بود که باید امسال مورد توجه قرار گیرد.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *