نحوه انجام صحیح برند سازی شرکتها چگونه است؟

نحوه انجام صحیح برند سازی شرکتها چگونه است؟

با دیدن این چه چیزی به ذهن شما خطور می کند؟

برند سازی

اگر مثل من باشید ، این خاطرات خنده دار است. گپ های توییتر پیام های کوتاه و مختصر. از افراد مشهور در سه جمله یا کمتر.

یا در مورد این چطور؟

برند سازی

برای من ، “بهترین فناوری تا به امروز” است. خلاقیت کیفیت بخشی از یک گروه خاص است. این دقیقاً همان کاری است که برند سازی می تواند برای یک تجارت انجام دهد. یک برند قدرتمند شناخته می شود ، خواه نام آن چاپ شود یا نه فقط لوگویی باشد. بنابراین ، چگونه می توانید به موفقیت تجاری خود برای کسب و کار خود دست پیدا کنید؟

برند سازی در مقابل لوگو: آنها با هم تفاوت دارند؟

بسیاری از مردم نام تجاری را با آرم یک شرکت اشتباه می گیرند. با شنیدن کلمه “برند سازی” ، بلافاصله طراحان را انتخاب می کنند تا سایه ها و الگوی مناسب برای یک آرم جدید را انتخاب کنند. اما اگرچه یک آرم بخشی از مارک تجاری است ، اما بسته کامل آن نیست.

بیایید به تعاریف نگاه کنیم.

  • لوگو: یک عنصر گرافیکی که نمادی از یک برند است.
  • نام تجاری: وعده یک شرکت به مشتریان.
  • هنگامی که شما یک آرم را طراحی می کنید ، به یک تصویر خلاقانه می پردازید که افراد می توانند محصول شما را بشناسند و به آنها گره بزنند.
بیشتر بخوانید : کسب درآمد از وردپرس روشی جدید برای در آمد زایی

اما وقتی در مورد برند تجاری صحبت می کنید ، بسیار بزرگتر است. برند سازی درمی یابد که مخاطبان شما چه کسانی هستند. این در مورد دانستن آنچه آنها می خواهند و اینکه چگونه می توانند به آنها در رسیدن به خواسته های خودشان کمک کنند. این مشتریان سازگار و امیدوار کننده هستند و همیشه آنچه را که انتظار می رود تحویل می دهید. برند سازی مهم است و وقتی درست انجام شود ، می تواند تجارت شما را به امپراطوری هایی مانند اپل ، مک دونالد و آمازون تبدیل کند.

5 قدم برای برند سازی موفق

آیا احساس می کنید که مارک تجاری شما در حال حاضر در همه جای دنیا قرار دارد؟ شاید پیام شما در هر یک از سیستم عاملهای بازاریابی شما متفاوت باشد. یا شاید وب سایت شما سبک خاصی را در تمام صفحات خود نداشته باشد. خبر خوب این است که هیچ وقت برای برند سازی دیر نیست. این پنج مرحله را دنبال کنید ، و به دنبال آن میتوانید بهترین ها را برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کنید.

1. برند سازی خود را از نظر نگاه مردم بررسی کنید

تصور کنید چه اتفاقی می افتد اگر ناگهان مک دونالد شروع به تهیه غذاهای لذیذ کند. یا بسته بندی همبرگرهای خود را در کیسه های براق و گران قیمت به مشتریان عرضه نماید. چه اتفاقی خواهد افتاد؟ عاشقان زنجیره فست فود گیج می شوند. مک دونالد در مورد یک تجربه خوب غذاخوری نیست ، پس چرا تغییر ناگهانی در غذا یا بسته بندی؟ برای جلوگیری از وضعیتی مانند این ، شما باید هماهنگ باشید. در این جا سوالاتی مطرح است.

  • شما به عنوان یک شرکت کی هستید؟
  • شما به چه کسی خدمت می کنید؟
  • وعده اصلی شما به مشتریان چیست؟
  • هدف برند شما چیست؟
  • وقتی به این سؤالات پاسخ دهید ، ساده تر خواهد بود:

عناصر گیج کننده را در وب سایت خود حذف کنید. با لحن پست های رسانه های اجتماعی خود سازگار باشید. با رنگ ، تصاویر ، بسته بندی و سایر عناصر برند خود سازگار باشید.

2. یک راهنمای سبکبرند سازی ایجاد کنید ، سپس آن را با تمام اعضای تیم خود به اشتراک بگذارید

راهنمای سبک مرجعی آسان است که همه افراد در تیم شما می توانند هنگام تبلیغ برند شما استفاده کنند. در اینجا نحوه ایجاد آن آورده شده است. برای برند خود داستانی بسازیدراه اندازی یک شغل به معنای کسب درآمد نیست. این همچنین در مورد تبدیل شدن جهان به مکانی بهتر و غنی سازی زندگی مردم است. با چه روشی خاص می تواند نام تجاری شما این امر را انجام دهد؟ پاسخ : داستان بی نظیر شماست.

به عنوان مثال ، به بیانیه ماموریت فیس بوک نگاه کنید:

دستورالعمل های رنگ و فونت برند خود را تنظیم کنید هنگام تنظیم دستورالعمل های سبک ، طیف گسترده ای از رنگ ها را جستجو نکنید. (مگر اینکه شما یک شرکت خلاق عاشق یک شاخه های رنگین کمان باشید.) به عنوان یک قانون کامل، به رنگ های موجود در آرم خود بچسبید. از ترکیبی از این رنگ ها در وب سایت ، مواد تبلیغاتی ، بسته بندی و کالا استفاده کنید. همچنین ، با هر آنچه می نویسید فقط دارای یک فونت به خصوص باشد.

بیشتر بخوانید : محتوای سئو شده و 10 نکته برای تسلط بر آن در سال 2020

نتیجه کار افرادی خواهد بود که یک رنگ و سبک را با مارک شما مرتبط می کنند. به فیس بوک آبی ، استارباکس سبز و اسنپ چت زرد فکر کنید.شما نمی توانید در یک بستر رسانه اجتماعی کاملا ساده باشید و از طرف دیگر حرفه ای و جدی نیز باشید. سبک و طرح خود را تعیین کنید و آن را به راهنمای سبک خود اضافه کنید. به یاد داشته باشید ، هنگام ایجاد راهنمای سبک خود ، تمام اعضای تیم خود را درگیر کنید.

وقتی این کار را کردید ، از سایر ذهنهای خلاق با ارزش بهره خواهید گرفت. همچنین ، اعضای تیم شما وقتی که دست به کار در ساختن آن گذاشتند ، بهتر از سبک شما پیروی می کنند.

3. احساسات را به نام تجاری خود تزریق کنید

مردم چیزهایی را به دلایل عاطفی خریداری می کنند ، نه موارد منطقی. به عنوان مثال ، به کیک فکر کنید. کیک فایده ای ندارد. کالری بالایی دارد شما را چاق می کند. این ناسالم است پس چرا مردم کیک می خرند؟ زیرا کیک ها برای جشن ، شادی و مناسبت های خاص استفاده میشوند. کیک باعث می شود افراد احساس خوبی داشته باشند. این یک واکنش عاطفی را برانگیخته است. هنگام کار روی نام تجاری خود ، از خود بپرسید که چگونه می توانید از نظر عاطفی افراد را لمس کنید. آیا می توانید به مخاطب خود  احساس امنیت دهید؟

4- وفاداری را با مشتریان موجود ایجاد کنید

مشتریان موجود شما افرادی هستند که قبلاً شما را دوست دارند. چرا عشق را به آنها پس نمی دهیم؟ به مشتریان وفادار خود احساس خاصیت دهید. برای افرادی که مرتباً محصولات شما را خریداری می کنند ، تبلیغی و تخفیف ویژه ای ارائه دهید. در رسانه های اجتماعی آنها را نیز معرفی و حتی خدماتی عرضه نمایید. برگزاری مسابقات و ارائه جوایز بی نظیر و ارزشمند راهکار خوبی است. به یاد داشته باشید ، بازگشت وجه در صورت نارضایتی مشتری باید کاملا آگاهانه صورت گیرد.

بیشتر بخوانید : افزونه مدیریت ووکامرس WooCommerce Admin

به عنوان مثال ، اگر یک شرکت سرگرم کننده و خلاق هستید ، می توانید با انتشار 10،000 بادکنک به آسمان ، با رسیدن به 10،000 مشتری جشن بگیرید. انجام این کار نه تنها توجه شما را به خود جلب می کند ، بلکه قطعه دیگری در استراتژی برند تجاری شما خواهد بود.

5- از رقبای خود جاسوسی کنید

بیا با آن روبرو شویم. آنچه ارائه می دهید بی نظیر نیست. اگر پیتزا بفروشید ، هزاران شرکت دیگر در حال فروش پیتزا هستند. اگر شما درمان های ارگانیک پوستی ارائه می دهید ، مال شما تنها بازار نخواهد بود. بنابراین آنچه شما باید انجام دهید این است که یک کارآگاه شوید و از نزدیک تماشا کنید که رقبای  شما چه کاری انجام می دهد.

  • آنها چگونه روی مارک تجاری خود کار می کنند؟
  • آیا نام تجاری آنها قدرتمند ، قابل تشخیص است؟
  • آنها چه کاری درست انجام می دهند؟
  • آنها چه اشتباهی انجام می دهند؟
  • آیا می توانید در بهترین روشهای آنها پیشرفت کنید؟
  • برند سازی شرکت ها: تنها موت در دنیای تجارت امروز
  • بازاریابی در گذشته همه چیز در مورد ایجاد یک “قشر” بود.

با نام تجاری موفقیت آمیز شرکتی ، یک جریان ثابت از خریداران وفادار خواهید یافت.

 

 

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *