لینک سازی چیست و چرا باید در وبسایت تجاری شما انجام شود؟

لینک سازی چیست و چرا باید در وبسایت تجاری شما انجام شود؟

تعریف: ساختار لینک سازی زمانی است که یک وب سایت برای یک بک لینک دنبال شده به یک دامنه شخص ثالث پرداخت می کند که به دامنه آنها باز می گردد. در حالی که ایجاد لینک یک اصول اساسی سئو است ، پرداخت هزینه برای لینک ها توسط موتورهای جستجو کاملاً ممنوع است و می تواند منجر به مجازات های شدید شود.

چگونه لینک سازی انجام میشود؟

پیوندها از زمان افزایش محبوبیت گوگل در اواخر دهه 90 ، الگوریتمهای رتبه بندی موتورهای جستجوگر علامت مهمی بوده اند. تأثیر بک لینک در عملکرد موتور جستجو در وب سایت منجر به سوءاستفاده شد که یکی از این موارد پرداخت هزینه برای لینک ها بود. از آنجا که الگوریتم گوگل از پیوندها به عنوان یک سیگنال طبیعی استفاده می کند ، این عمل را به شدت ممنوع کرده و الگوریتم های مکمل را با هدف صریح شناسایی وب سایتهایی که از شیوه های ارتباط غیر طبیعی استفاده کرده اند ، توسعه داده است. شناخته شده ترین این الگوریتم ها با نام مستعار “پنگوئن” در سال 2012 منتشر شد.

بیشتر بخوانید : چگونه می توان گواهینامه SSL را هنگام ادغام دامنه ها مدیریت کرد؟

امروز ، گوگل همچنان به جستجوی پیوندهای غیرطبیعی می پردازد و رتبه بندی های بالاتری را در وب سایت ها بر اساس ارتباط ، محتوای با کیفیت و Mobile Freindly اعمال می کند. مت کاتس ، که پیش از این هدایت تیم اسپم پیوندهای Google را بر عهده داشت ، بحث کرده است که چگونه غول جستجو به طور معمول مشکلی در شناسایی بک لینک پولی ندارد – حتی وقتی توسعه دهندگان سایت فکر می کنند گه در حال دور زدن گوگل هستند

پیوندهای پرداخت شده در مقابل تبلیغات آنلاین

با وجود همپوشانی طبیعی ، گوگل تبلیغات آنلاین را همان ساخت لینک پیوندی نمی داند. به شبکه های وابسته و سایر تبلیغ کنندگان توصیه می شود برچسب های “nofollow” را برای پیوندهای خارجی در تبلیغات تبلیغاتی اعمال کنند. تفاوت اصلی این است که دومی فقط برای دستکاری نتایج جستجو مورد استفاده قرار می گیرد در حالی که هدف اول افزایش فروش و آگاهی کسب و کار است. برای نشان دادن تفاوت ، توسعه دهندگان سایت باید لینک های مبتنی بر تبلیغات را با برچسب nofollow تعیین کنند.

چگونه پیوندهای با کیفیت بدست آوریم – بدون پرداخت هزینه برای آنها

لینک سازی نه تنها بالقوه مضر است بلکه یک عمل ناکارآمد است. جذب هر لینک رایگان به هیچ وجه آسان نیست ، اما با تمرکز و استراتژی مناسب ، یک کسب و کار آنلاین می تواند بک لینک هایی کسب کند که تأثیر قابل توجهی در خط نهایی داشته باشد.

1. روابط بهتری بسازید

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، همه پیوندهای پشتیبان توسط گوگل تخفیف نمی گیرند – پیوندهایی که آزادانه توسط سایت های معتبر ارائه می شود یکی از این استثناست. به همین دلیل ، بازاریابان باید در ایجاد روابط با منابع معتبر صنعت که ممکن است ارتباط با آنها را در نظر بگیرند – چه در پست های وبلاگ و چه در صفحات شریک استاتیک – تلاش کنند.

2. محتوای استثنایی ایجاد کنید – و این کار را اغلب انجام دهید

بازاریابی محتوا به گوگل به طور ذاتی با SEO مرتبط است. محتوای فوق العاده بازدید کنندگان را به خود جلب می کند ، سهام و لینک دهنده را جمع می کند و سئو را تقویت می کند – و بنابراین چرخه ادامه می یابد. برای بهره‌گیری از چنین مزایایی ، بسیاری از بازاریابان قصد دارند تا مطالب جلب توجه و در عین حال مرتبط را جلب کنند.

بیشتر بخوانید : تفاوت بین بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا (و چرا به هر دو مورد نیاز دارید)

در مقایسه با پر کردن محتوا با کلمات کلیدی ، این سازندگان متمرکز هستند که نامی را برای برند تجاری خود کسب کنند و اطلاعات ، مسابقات ، تبلیغات ویدئویی و چندرسانه ای را که دنبال کنندگان می خواهند به اشتراک بگذارند ، تمرکز کنند. علاوه بر آنچه درون محتوا درج شده است ، بازاریابان باید با دقت تعداد دفعات ارسال جدید را در نظر بگیرند. موتورهای جستجو عاشق محتوای تازه هستند و تمایل دارند به شرکتهایی که خود را به عنوان رهبر صنعت تأسیس می کنند ، پاداش دهند – و این به معنای یک شریک تجاری کامل با کمیت و کیفیت است. و با لینک سازی نیز این تعامل کامل تر می شود.

3. تعامل داشته باشید.

اگرچه در نظر گرفتن مزایای بک لینک ها برای سازمان ممکن است مهم باشد ، اما باید در نظر داشت که چگونه آنها می توانند از یک شرکت دیگر سود ببرند. در نتیجه ، بازاریابان ممکن است تصمیم بگیرند که پست های وبلاگ مهمان را برجسته کنند یا منابع صنعت را در سایت های خود برجسته کنند. انجام این کار همچنین راهی برای ایجاد روابط مثمر ثمر نخواهد بود – همچنین می تواند منجر به سهام خارجی شود که باعث می شود ترافیک به سایت خود بازگردد.

4- اکنون فکر کنید

برای اینکه شرکت ها بتوانند حضور سئو خود را تقویت کنند ، بازاریابان باید تنظیم شوند که ویژگی های موتورهای جستجو بیشترین ارزش را دارند. برای مشاغل آنلاین و تجارت الکترونیکی امروز ، این بدان معناست که زمان بیشتری را صرف توسعه تجربیات مبتنی بر رسانه های تلفن همراه و اجتماعی می کنید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *