لینکهای طبیعی چیست؟ (لینک های مناسب و خوب)

لینکهای طبیعی چیست؟ (لینک های مناسب و خوب)

در دنیای سئو ، اصطلاحاتی مانند لینکهای طبیعی ، لینکهای با کیفیت و لینکهای خوب در نظر گرفته می شوند. این که آیا شما وارد یک سایت مشتری می شوید ، در یک کنفرانس بازاریابی جستجو شرکت می کنید ، یا رئیس شما از شما سؤال می کند که چرا لینکهای با کیفیت نمی گیرید ، مهم است که بدانید (و قادر به توضیح آنها) انواع مختلفی از لینکها است.

این مطلب به شما کمک می کند:

  • با ارائه تعاریف ، هر نوع لینک را درک کنید.
  • تعیین کنید که کدام نوع لینکها می توانند به افزایش رتبه شما کمک کنند.
  • بفهمید که کدام نوع لینکها را می خواهید به یک صفحه غیرفعال اضافه کنید.

اگرچه معمولاً در مورد انواع خاصی از لینکها بحث وجود دارد ، این یک مبنای پایه خوبی برای استفاده شما خواهد بود.

انواع لینکها

لینکهای طبیعی

لینک طبیعی ارتباطی است که به صورت ارگانیک رخ می دهد (به راحتی توسط شرکت شما در آن قرار نمی گیرد).

لینکهای طبیعی:

  • پارامترهای ردیابی داشته باشید.
  • در محتوای حمایت مالی یا پرداخت شده وجود داشته باشد.
  • از طریق ابزارهای جاوا اسکریپت یا کسب درآمد تغییر مسیر دهید.
  • یک لینک طبیعی به عنوان مرجع یک بخش از محتوا ، وب سایت یا منبع وجود دارد.

لینکهای غیر طبیعی

لینکهای غیر طبیعی هر لینکی است که دارای درگاه ئرداخت یا خرید محصول باشد.

این نوع لینکها می توانند توسط شرکت های روابط عمومی و خریداران رسانه ها درج و ردیابی شوند یا از طریق برنامه های وابسته ، کمپین های CPC ، تأثیرگذار یا اسکریپت های کسب درآمد از آنها درآمدزا شوند.

اگر این لینکها به نتیجه نرسند ، Google به طور بالقوه می تواند اقدام دستی را در سایت شما انجام دهد یا سایت شما می تواند تحت تأثیر منفی الگوریتمی قرار بگیرد (به احتمال زیاد توسط پنگوئن) ، زیرا درآمد آنها / طبیعی نیست.

لینکهای غیرطبیعی چیست؟

با پارامترهای ردیابی (به عنوان مثال ، منبع UTM و متوسط).
در یک محتوای پشتیبانی شده در یک سایت (زیرا موتورهای جستجو نمی دانند چه کسی برای قرار دادن محتوا هزینه پرداخت کرده است).
از سایت هایی که از اسکریپت های کسب درآمد استفاده می کنند ، زیرا اسکریپت ها می گویند برای ارتباط با خرده فروشان ، هزینه دریافت می کنید.
می توانید این موارد را در کد سایت ، تغییر مسیرهای خروجی و سایر تکنیک های قابل جابجایی سایت بیابید.

لینک نیمه طبیعی

در بعضی مواقع ، الگوی لینک “ترکیب” را کشف خواهید کرد. به عنوان مثال ، ممکن است یک لینک طبیعی پیدا کنید که از پارامترهای ردیابی استفاده می کند.

بیایید بگوییم که شما از یک تأثیرگذار که برای اشتراک گذاری لینک پرداخت شده است ، کلیک می کنید. این لینک منجر به صفحه فرود خواهد شد که ممکن است پارامترهای ردیابی را در خود داشته باشد.

بیشتر بخوانید : آیا نظرات وبلاگ برای ایجاد لینک بی فایده است؟

وبلاگ نویسان ، جمع کننده ها و سایر کسانی که از آن لینک پیروی می کنند ممکن است آن را مستقیماً در سایت خود کپی کرده و درج کنند که لینکهای طبیعی را نیز در اختیار شما قرار می دهد. این می تواند به یک طرح لینک غیر طبیعی اما آلی منجر شود.

برای کمک به حل این مشکل ، اطمینان حاصل کنید که وقتی شخصی از طریق یک لینک ردیابی به سایت شما می رسد ، یک تغییر مسیر را برای گذر از پارامترها تنظیم می کنید اما به ساختار صفحه طبیعی نیز برطرف می شوید. (به عنوان مثال ، هدایت مجدد utm_campaign به نسخه و بدون هیچگونه پارامتر UTM).

اکنون URL استاندارد و غیر ردیابی را به عنوان نشانی اینترنتی که از آنها استفاده می کنید خواهید داشت و قادر خواهید بود فروش ، ترافیک را به درستی نسبت داده و به سایت اصلی برگردانید.

هنوز هم می توانید اثر هاله لینکها و قرار گرفتن در معرض اضافی را با کشیدن گزارش کسب لینک و خزیدن / لایک ، اشتراک و بازتوییت از تأثیرگذار اولیه اندازه گیری کنید.

لینکهای طبیعی با کیفیت چیست؟

لینکهای با کیفیت لینکهایی هستند که از سایتهای با کیفیت بالا تهیه می شوند.

این تعریف بسته به کیفیت سؤالی که با شما صحبت می کنید تغییر خواهد کرد. در اینجا من به دنبال تعیین کیفیت وب سایت هستم:

  • سایت دارای جایگاه مناسبی است ، یا حداقل دارای یک بخش به طور مرتب به روز شده در مورد موضوع خوبی است.
  • هیچ لینکی به سایت های بزرگسال ، غیرقانونی ، پرداخت و یا کلاهبرداری وجود ندارد.
  • شما نمی توانید ببینید که آنها به محتوای حمایت مالی اجازه می دهند (به استثنای تبلیغات کاملاً مشخص).
  • کیت های رسانه ای و بخش های تبلیغاتی که در معرض دید عموم قرار دارند ، قیمت یا ذکر لینک های متنی یا بک لینک را ندارند.
  • یافتن آنها در فید خبری Google نشانه خوبی از اعتماد و یا کیفیت بالا در نگاه Google است.
  • لینکهای به دست آمده توسط نویسندگان کارمندان خواهد بود و نه مشارکت کنندگان.
  • مشارکت کنندگان می توانند با سهولت بیشتری خریداری کنند و بسیاری از نشریات بزرگ شروع به کار نکردن لینکهای خود کرده اند.
  • برای Huffington Post و nofollow یک جستجوی Google انجام دهید و از زمان روشن شدن سوئیچ چندین بحث را مشاهده خواهید کرد.

لینکها از کپی بدنه گرفته می شوند. این باید بدست بیاید – برخلاف نظرات وبلاگ ، ذکرهای انجمن ، اطلاعیه های مطبوعاتی و مناطق دیگر که هر کسی به راحتی می تواند لینک ایجاد کند یا خریداری کند.

چه چیزی لینک خوبی ایجاد می کند؟

یک لینک خوب، متفاوت از یک لینک با کیفیت است. این می تواند هر نوع لینکی باشد که با کمی خطر کمتر می تواند تأثیر مثبت داشته باشد.

لینک خوبی برای Yandex باید مواردی باشد که مورد تأیید دولت روسیه باشد و همچنین به سایتهایی که محتوا ، ممنوعیت و مواردی را که در Yandex ممنوع است را فراخوانی نکرده باشد.

به عنوان مثال ، هدایای الکل به طور بالقوه می تواند برای ترافیک Yandex بد باشد ، اما لینکهای خوبی برای سایر کشورها و موتورهای جستجو است.

دایرکتوریهای محلی که مدیریت ، نگهداری می شوند و گزینه سایت شما را ارائه نمی دهند ممکن است برای سئوی محلی مناسب باشد ، اما به دلیل اهمیت محتوا و کیفیت بالقوه احتمالاً ملی نیست.

بیشتر بخوانید : بهترین اقدامات گوگل برای ساختار لینکها برای صفحات AMP

اگر سن زیادی دارند و به طور مداوم سایت های قدیمی ، سایت های مرده و خطاهای 4XX را تمیز می کنند ، ممکن است به جای مضر بودن مفید باشند.

اگر توجه کردید می گویم <strong> ممکن است </ strong> یا <strong> ممکن است ، </ strong> به دلیل عدم وجود بله یا خیر است. بستگی به وضعیت خاص و وب سایت دارد.

شما می توانید یک وبلاگ نویسی داشته باشید که دارای مطالب جالب توجه است اما سن و سالی ندارد و ممکن است در یک سال از وبلاگ نویسی کنار بگذارد. اگرچه به نظر می رسد لینک خوبی باشد ، اما  تحت “شاید” یا “خوب” قرار می گیرد. این 100٪ قابل بحث است

سپس یک وبلاگ تأسیس وجود دارد بدون اینکه دنباله بزرگی باشد که به طاقچه خود می چسبد. آنها با وجود ارگانیک حتی اگر دارای محتوای عالی باشند در Google عملکرد خوبی ندارند. این نیز عالی است.

وبلاگ دیگر می تواند یک وبلاگ جدید باشد که از نظر محتوا مرتبط باشد اما دارای یک ترافیک خوبی نیست ، اما تعداد زیادی خواننده درگیر دارد.

این می تواند یک لینک خوب باشد زیرا آنها مخاطبی با کیفیت دارند و در صورت ادامه مسیر جایگاه می توانند منبع بزرگی از ترافیک / فروش باشند و همچنین از لینک های خود برای SEO استفاده کنند.

ترفند با بک لینک خوب ، تعیین و تماشای تأثیرگذاری شما در حال حاضر و کارهایی است که ممکن است در آینده انجام دهند.

هر سایت بی نظیر است و باید قبل از از بین بردن آن ، بدترین کیفیت یا حفظ کیفیت و کمیت آن ، هر لینک را به طور مستقل در نظر گرفت.

چگونه می توان لینکهای طبیعی با کیفیت ساخت؟

شما می توانید یک عالمه پست در ژورنال موتور جستجو در مورد لینکهای با کیفیت درست کنید

آنچه بهتر است این است که همیشه هنگام ایجاد نسخه ای که می خواهم برای آن لینک برقرار کنم ، چند نکته را در ذهن داشته باشم.

  • چه کسی به عملکرد لینک مکن واکنشی احساسی دارد؟
  • چرا آن شخص می خواهد مطالب من را با برچسب زدن یک دوست در آن به اشتراک بگذارد ، لینک دهد یا با آن تماس بگیرد؟
  • آیا من یک راه حل برای یک مشکل مشترک یا منحصر به فرد ارائه دادم؟
  • چه چیزی منحصر به فرد ، خاص یا متفاوت در مورد نحوه ارائه این محتوا چیست؟
  • کدام یک از راهها را بهتر توضیح داده ام ، مفصل یا مثالهایی از چیزهای پیچیده ، خنده دار یا مفید آورده ام؟
  • چگونه من توانسته ام افراد را به راحتی با این محتوا به اشتراک گذاشته و لینک دهند؟
  • از کجا آن را تبلیغ کرده ام تا بتوانم جلوی افرادی را بگیرم که بتوانند بک لینک و مرجع با کیفیت به من ارائه دهند (گاهی اوقات این تأثیرگذار است که دنباله های زیادی از وبلاگ نویسان و خبرنگاران دارد)؟

وقتی شخصی به لینکهای طبیعی اشاره می کند ، این از نظر کیفیت متفاوت است. این بدان معنی است که آنها به راحتی قابل دستیابی نیستند ، آنها در یک SEO خوب قرار دارند و در سایتهای دارای محتوای موضوعی مرتبط هستند که مطابق با سرویس ها ، فروشگاه ها ، سایت یا مکان شما هستند.

بیشتر بخوانید : کتاب راهنمای لینک سازی برای تقویت سئو سایت با جستجوی لینک های صحیح

تمرکز بر کیفیت بیش از کمیت همان چیزی است که می تواند به عنوان به روزرسانی Google به محافظت از سایت شما کمک کند.

مهمتر از همه ، تمرکز روی کیفیت می تواند به شما کمک کند تا دائماً از طریق سایتهای مراجعه کننده به خوانندگان مربوطه رجوع کنید که ممکن است مشتری ، خواننده های درگیر و منبع جدیدی از لینکها و ترافیک رسانه های اجتماعی شوند.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *