شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر مشاغل و کسب و کارها

شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر مشاغل و کسب و کارها

یک گزارش جدید ، تاثیر تجاری شیوع ویروس کرونا را تاکنون در ایالات متحده نشان می دهد ، از جمله اینکه کدام دسته ها رو به افزایش است و کدام یک از آنها پایین آمده است. این گزارش توسط yelp این هفته منتشر شد و منعکس کننده اطلاعات جمع آوری شده از اول مارس تا 22 مارس است. گزارش Yelp نشان می دهد که در همان خط مشاغل عمومی انواع کسب و کارها نسبت به دیگران افزایش یافته یا به نفع آنها کاهش یافته است.

داده ها به شدت بر روی علاقه مشتری متمرکز شده اند که از نظر فعالیت روزانه کاربران آمریکایی اندازه گیری می شود. از آنجایی که شیوع کرونا ویروس همه گیر اعلام شد ، رفتار مصرف کننده به طرز چشمگیری تغییر کرده است.

“مصرف کنندگان با تغییر رفتار خود در مورد غذا خوردن ، خرید ، برنامه ریزی امور مالی و مراقبت از سلامتی و زیبایی خود ، به ترس از عفونت ، توصیه های فاصله اجتماعی ، سفارش در خانه و تعطیلی مشاغل اجباری پاسخ می دهند.”

در اینجا برخی از نکات برجسته مهم این گزارش آورده شده است.

شیوع ویروس کرونا و رفتار مصرف کننده

غذا نوشیدنی

بخش بزرگی از تغییر در رفتار مصرف کننده نوع مصرف مواد غدایی است. در هفته گذشته شاهد افزایش شدید مصرف کنندگان در تهیه منابع غذایی از مزارع بوده است. گروه کشاورزی تحت حمایت جامعه نسبت به هفته گذشته 157 درصد افزایش یافته است ، و دسته فروشگاه های مواد غذایی وارداتی 172 درصد رشد داشته است. هنگامی که مصرف کنندگان برای رستوران یا تحویل غذا از رستوران ها سفارش می دهند ، علاقه زیادی به این دسته ها مشاهده می شود:

  • تایلندی (55 درصد افزایش)
  • پیتزا (53٪ افزایش)
  • فست فود (53٪)

در انتهای مخالف این طیف ، گزینه های ناهار خوری که بسیاری از افراد را در مجاورت خود جمع می کند ، پایین آمده است.

دسته بندیرستوران های غذا و بوفه 32 درصد کاهش یافته است.

دیگر دسته بندی های مشابه که در پایین قرار دارند عبارتند از:

  • آبجو (57٪ پایین)
  • رستوران های فرانسوی (45٪ پایین)
  • قهوه سرا (43٪ پایین)
  • تفریح
  • و دخانیات

وقتی افراد به دنبال کارهایی هستند که باید در خارج از خانه خود انجام دهند ، اکنون بیشتر از گذشته به دنبال ورزش هستند.

بیشتر بخوانید : تأثیر ویروس کرونا در تبلیغات گوگل و فروش سهامداران

فعالیت هایی که مردم را از یکدیگر دور می کند در حال افزایش است ، مانند:

  • تناسب اندام و تجهیزات ورزشی (162٪)
  • پیاده روی (تا 135٪)
  • دوچرخه کوهستان (119٪)
  • دریاچه ها (تا 86٪)
  • پارک ها (62 درصد افزایش)
  • اجاره فیلم ها و بازی های ویدیویی (تا 41٪)

در مقابل ، علاقه به فعالیتهایی که افراد را در کنار هم نگه می دارد کم می شود.

علاقه به بولینگ و مربیان شخصی به ترتیب 67٪ و 51٪ کاهش یافته است.

دیگر دسته بندی های مشابه که در پایین قرار دارند عبارتند از:

  • یوگا (پایین 51٪)
  • پارک های تفریحی (44٪ پایین)
  • Flea Markets (پایین 35٪)
  • دارایی، مالیه، سرمایه گذاری

به نظر می رسد هیچ صنعتی از تأثیر شیوع ویروس کرونا در امان نبوده است. تمدید مهلت تشکیل پرونده مالیاتی فدرال ، طبقه بندی خدمات مالیاتی را با افت 26 درصدی همراه کرده است. نرخ بهره وام دهندگان نیز 22 درصد کاهش یافته است. نیاز فوری به پول نقد باعث شده است که 37 درصد از فروشگاه های وام و پرداخت وام روزانه افزایش یابد.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *