بهترین اقدامات گوگل برای ساختار لینکها برای صفحات AMP

بهترین اقدامات گوگل برای ساختار لینکها برای صفحات AMP

اخیراً جان مولر گوگل درباره انتخاب و ساختار URL برای صفحات AMP توضیح داده است. این موضوع در طول Hangout Central Google Webmaster که در 9 آوریل برگزار شد ، توضیح داده شد. مولر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا Google هنگام مراجعه به صفحات AMP نوع خاصی از ساختار URL را ترجیح می دهد یا خیر جواب داد.

در اینجا سؤالی که توسط یک مالک سایت ارائه شده است این است:

“من پرسیدم که آیا بهترین روش برای ساختار URL صفحات AMP وجود دارد یا خیر. اگر از یک زیر دامنه یا یک پوشه در سطح بالایی استفاده می کنید ، می توانید امکان بهتری برای تجزیه و تحلیل در ابزارهای مختلف داشته باشید.

اما من نمی دانم که آیا صفحات AMP خود را به جای زیر دامنه یا پارامترها ، در زیر دامنه root قرار می دهید یا خیر؟

پاسخ مولر در رابطه با صفحات AMP

مولر گفت تنها مورد Google در رابطه با URL های صفحات AMP مربوط به این است كه همه آنها در یك دامنه هستند.

مادامی که URL های AMP همه در یک دامنه قرار دارند ، اما سایر ساختارهایی که برای ساخت آنها انتخاب می کنید ، همه برای Google قابل قبول است.

“از نظر Google من فکر می کنم تنها معیارهایی که برای صفحات AMP بسیار مهم است این است که باید در همان دامنه باشد. بنابراین اگر آن را در زیر دامنه یا زیر فهرست دارید ، همه چیز کاملاً خوب است. “

اگر این همه اهمیت برای Google است ، پس صاحبان سایت باید چه چیزی را انتخاب کنند؟

بیشتر بخوانید : اندازه و سایز استوری و کاور و پست شبکه های اجتماعی

توصیه مولر به صاحبان سایت این است که با ساختار URL کار کنید که برای راه اندازی فعلی شما بهتر عمل کند.

این بدان معناست که ساختار URL باید:

  • ردیابی آسان
  • آسان برای نظارت
  • ساده در نگهداری
  • سازگار با CMS شما باشد

“به طور کلی ، با این نوع صفحات مرتبط ، توصیه می کنم آنها را به روشی انجام دهید که برای شما بهتر باشد. بنابراین چیزی که ردیابی آن برای شما آسان است ، نظارت بر آن برای شما آسان است ، حفظ آن تنظیم برای شما آسان است. به عنوان مثال اگر برای CMS شما به خوبی کار کند ، یا اگر برای رابط سرور شما خوب کار کند ، آنوقت انتخاب خوبی است. “

اگر به دنبال یک تکنیک بهینه سازی خاص برای آدرس های AMP هستید ، ممکن است از این شانس بی بهره باشید.

مولر می گوید هیچ چیز نمی تواند تفاوت زیادی را با URL های AMP ایجاد کند.

“من نگران این نیستم که آیا هیچ نوع ترفند Google ای وجود دارد که با توجه به این URL های جایگزین تفاوت بزرگی ایجاد کند.”

یک چیز وجود دارد که صاحبان سایت باید مراقب آن باشند ، اما این چیزی است که برای همه URL ها اعمال می شود.

بیشتر بخوانید : فهرست صفحات با پیمایش نامحدود مارتین اسپلیت کارمند گوگل

مراقب باشید ساختار URL خود را بیش از حد تغییر ندهید.

در حالت ایده آل شما باید یکی را انتخاب کنید و تا زمانی که ممکن است آن را حفظ کنید.

اگر ساختار تغییر یابد ، Google مجبور است همه URL ها را دوباره پردازش کند ، این پتانسیل تأثیرگذاری بر رتبه های منفی را دارد.

“نکته دیگری که من باید با این URL های جایگزین مراقب باشم این است که شما الگوهای را اغلب تغییر ندهید. بنابراین ، در حالت ایده آل ، اگر چیزی مانند زیر فهرست یا زیر دامنه را انتخاب کنید ، سعی کنید تا زمانی که می توانید این کار را حفظ کنید. این کاملاً یکسان نیست اگر شما URL های اصلی خود را در رابطه با جستجو تغییر دهید ، اما هر زمان URL های خود را به طور کلی تغییر می دهید ، بنابراین ما مجبور هستیم که دوباره پردازش کنیم.

اگر URL های متناوب را که با هر صفحه در سایت شما در ارتباط است تغییر می دهید ، این بدان معنی است که ما باید URL های زیادی را پردازش کنیم تا نوع تنظیم جدید را درک کنیم. بنابراین اگر می خواهید یک زیر دامنه ، یا زیر فهرست یا پارامترهایی را انتخاب کنید. هرچه برای شما بهتر باشد. و سعی کنید که این تنظیمات را برای مدت طولانی ایده آل نگه دارید. “

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *