تأثیر ویروس کرونا در تبلیغات گوگل و فروش سهامداران

تأثیر ویروس کرونا در تبلیغات گوگل و فروش سهامداران

آمازون هزینه های Google Ads را به هیچ وجه کاهش نداده است. دلیل اصلی وقایع جاری است. Covid-19 یا ویروس کرونا روند خرید تغییرات عمیقی را نشان می دهد که ممکن است در تبلیغات گوگل، درآمد شرکت های وابسته و درآمد تبلیغاتی ناشر تأثیر بگذارد. دانستن آنچه اتفاق می افتد ممکن است به شما کمک کند تا در این لحظه طوفانی چه اتفاقاتی در حال گذر است. طبق گزارشی از ارائه دهنده راه حل های بازاریابی دیجیتال ، آمازون از پایان ژانویه به تدریج هزینه تبلیغات گوگل خود را کاهش می دهد و از تاریخ 11 مارس ، آمازون تقریباً کل تبلیغات خود را به حالت تعلیف در می آورد

چرا آمازون به طور واقعی تبلیغات گوگل را لغو می کند؟

به نظر می رسد که آمازون ممکن است در حال تغییر روند تغییر در هزینه های مصرف کننده به دلیل بیماری همه گیر ویرویس کرونا باشد. براساس مقاله ای در Buzzfeed News ، آمازون از افزایش خرید خبر داده كه نیاز به استخدام 100,000 كارگر دیگر برای برآوردن تقاضا را دارد.

همانطور که توسط Buzzfeed گزارش شده است:

“از آنجا که آمریکایی ها به علت همه گیر شدن ویروس کرونا بیشتر در خانه میمانند ، به طور فزاینده ای به آمازون روی می آورند تا وسایل اساسی مانند مواد غذایی ، داروها ، مواد تمیز کننده و البته دستمال توالت را دریافت کنند.”

آمازون تمرکز خود را به سمت برآورده کردن تقاضای شهروندانی که به خاطر ویروس کرونا “در خانه میمانند” تغییر داده است. پناه بردن در محل زندگی به معنای ماندن در خانه های خود و ترک نکردن جز موارد ضروری اساسی مانند غذا و سایر لوازم خانگی است. با این حال ، ترس از گسترش ویروس کرونا ، مصرف کنندگان فروشگاهها را ترك می كنند كه خانه های خود را ترك نكنند ، بنابراین به آمازون روی آورند.

مطابق گزارش تینوتی:

“به نظر می رسد آمازون به طور ناگهانی دوره را در اواخر ژانویه سال 2020 تغییر می دهد 

علاوه بر این ، به نظر می رسد آمازون نیز پس از یازدهم مارس ، اساساً کلیه تبلیغات متنی خود را لغو کرده است ، و با اینکه سهم تأثیر آگهی متن را در برابر برخی از تبلیغ کنندگان در پراکندگی دسته بندی ها حفظ می کند ، در کل باین را به حالت تعلیق وحتی ممکن است لغو نماید. “

تغییر عمیق در روندهای جستجو به خاطر ویروس کرونا

آنچه اتفاق می افتد این است که فروش آنلاین در معرض تغییر شدید روند خرید قرار دارد. تقاضا برای کالاهای خانگی و وسایل دارویی تا حدی زیاد است. این تغییر چنان چشمگیر است که آمازون برای تأمین تقاضا 100،000 کارگر جدید را استخدام می کند. نمودار Google Trends زیر تغییر چشمگیر روند جستجو را نشان می دهد. در نظر گرفته شده همراه با تصمیم آمازون برای ارسال کالاهای اساسی ، ممکن است این دو نشانگر تغییر عمیق در روند خرید مصرف کننده برای چند ماه آینده باشند.

بیشتر بخوانید : نحوه نوشتن محتوای عالی و 6 استاندارد که باید دنبال شود

تشک ها و اکسسوری های اپل توسط آمازون به عنوان محبوب ترین کالاهایی برای فروش در آمازون در رده های مربوطه قرار گرفته اند. اما همانطور که در این نمودار Google Trends مشاهده می کنید ، تقاضای کاغذ توالت نسبت به تشک های یوگا و Air Pods بیشتر بوده است.

آمازون روی تجهیزات پزشکی و لوازم خانگی تمرکز دارد

در بیانیه آمازون ذکر شده است:

“ما شاهد افزایش خرید آنلاین هستیم و در نتیجه برخی از محصولات مانند لوازم خانگی و لوازم پزشکی موجود نیستند.

با توجه به این موضوع ، ما به طور موقت لوازم اصلی لوازم خانگی ، تجهیزات پزشکی و سایر محصولات پر تقاضا را وارد مراکز تحقق خود می کنیم تا بتوانیم سریعتر این محصولات را دریافت کرده ، مجدداً بفرستیم و به مشتریان بفرستیم. برای محصولاتی غیر از اینها ، ایجاد موقت حمل و نقل را غیرفعال کردیم. ما در حال رویکرد مشابه با فروشندگان خرده فروشی هستیم. به گفته آمازون ، این تغییر حداقل تا 5 آوریل 2020 ادامه خواهد داشت. این کمی بیشتر از دو هفته است. CDC دستور ممنوعیت بیشتر از افراد را به مدت هشت هفته صادر کرده است. برخی از اجتماعات تجمع معدود ده نفر در یک مکان را ممنوع اعلام کرده اند.

بیشتر بخوانید : سئو و 5 دلیل که چرا در طول بیماریهای همه گیر باید تلاشها را ادامه دهید

محور چشمگیر Amazons به دور از Google Ads ممکن است نشانه این باشد که با افزایش تقاضا لوازم پزشکی و خانگی ، فروش آنلاین محصولات مصرفی غیر ضروری ممکن است روند نزولی داشته باشد. اگرچه این ممکن است به کاهش فشار بر هزینه های تبلیغاتی برای محصولات خارج از کالاهای پزشکی و خانگی کمک کند ، اگر کسی خریداری نکند ، تبلیغات ارزان قیمت با چه قیمت هایی همراه است؟

همچنین ممکن است این روندها بازاریابی شرکت های وابسته را تحت تأثیر قرار دهد. اگر آمازون محصولاتی با حاشیه بالا را که محبوب بازاریاب های وابسته است ، به بازار عرضه نکند ، فروش سهام از طریق آمازون دشوار خواهد بود. CDC تجمعات عمومی را برای هشت هفته آینده محدود کرده است. روند خرید ایجاد شده توسط این نوع محدودیت ها ممکن است بر درآمد فروش شرکت های وابسته و تبلیغات برای ناشران و Google Ads تأثیر بگذارد.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *