تفاوت بین بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا (و چرا به هر دو مورد نیاز دارید)

تفاوت بین بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا (و چرا به هر دو مورد نیاز دارید)

در دنیایی که مردم فقط برای فرار از تبلیغات پول می پردازند ، بازاریابی محتوا به شما امکان می دهد تا به صورت واقعی بتوانید چم انداز بهتری پیدا کنید شما یکی از کسانی هستید که ممکن است شروع به ایجاد محتوا کرده و به طور مرتب در وبلاگ خود ارسال کنید. به زودی ، ممکن است شروع به توجه به چند تغییر کنید. مردم شروع به همکاری با شما می کنند. شما شاهد رشد هستید. اما این چیزی نیست که شما انتظار داشتید. انتظار داشتید که مانند برند های دیگر با استفاده از بازاریابی محتوا بالاتر بروید ، اما در عوض ، با ROI متوسطی گیر کرده اید.

اگر این شما هستید ، باید یک چیز را روشن کنید:

بازاریابی محتوا به تنهایی برای ایجاد یک برند قدرتمند و ROI واقعی کافی نیست. شما همچنین به استراتژی محتوا نیاز دارید. چگونه بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا متفاوت هستند؟ بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا کاملاً یکدیگر را تکمیل می کنند. اما آنها یکسان نیستند این چیزی است که آنها را متفاوت می کند.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا صرفاً ایجاد ، انتشار و توزیع محتوای عالی است. این کار به این دلیل است که به طور مستقیم محصول یا خدمات را نمی فروشد. همانطور که از عنوان این مقاله پیداست ، این وبلاگ در مورد تقویت روابط از طریق یادگیری نحوه عذرخواهی است. به خودی خود ، محتوا هیچ خدمتی را ارتقا نمی دهد. این یک راهنمای ساده و ارزشمند برای افراد است این نمونه ای از بازاریابی محتوا قدرتمند است. به طور کلی ، بازاریابی محتوا بازاریابی ارگانیک است. این شامل ارزش دادن به افراد است بنابراین آنها مارک شما را به عنوان یک راه حل قابل اعتماد برای نیازها و خواسته هایشان می شناسند.

استراتژی محتوا چیست؟

از طرف دیگر ، استراتژی محتوا پایه ای است که بر روی آن بازاریابی محتوای موفق ساخته می شود. به عنوان یک نقشه به آن فکر کنید. اگر بازاریابی محتوا سفر به سمت موفقیت برند باشد ، استراتژی محتوا برنامه ای است که آن را هدایت می کند.

بنابراین ، استراتژی محتوا چگونه کار می کند؟

1. استراتژی محتوا در پاسخ به این سؤال “چرا” شما محتوای انتشار می دهید

هر مطلبی که منتشر می کنید باید در جهت یک هدف باشد. و استراتژی محتوا به شما کمک می کند تا دقیقاً هدف خود را تعیین کنید. تمام این قطعات محتوا در زمان مناسب ایجاد می شوند ، در معرض دید مخاطبان مناسب قرار می گیرند و سپس برای موفقیت اندازه گیری می شوند. ببینید استراتژی محتوا چگونه کار می کند؟ با استفاده از استراتژی صحیح ، دیگر هرگز مطلبی تصادفی را ایجاد نمی کنید که شما را به اهداف بازاریابی محتوا نزدیکتر نکند.

2. استراتژی محتوا افرادی را که با بازاریابی محتوا به دست می آورید تعیین می کند

بخشی از استراتژی محتوا این است که دقیقاً مخاطبان شما را تشخیص دهند. نقاط عمده مشکل آنها چیست؟ چرا آنها مطالب شما را می خوانند؟ چگونه محصول یا خدمات شما می تواند به آنها در بهبود زندگی خود کمک کند؟
تصور کنید که نامه خاصی را به هیچ کس بخصوص ارسال کنید. مهم نیست که کلمات مورد استفاده شما چقدر زیبا باشند ، نامه شما فاقد احساس و ماده واقعی خواهد بود.

بیشتر بخوانید : اگر سایت شما این معیارها را برآورده کند ، فقط در مورد نقشه سایت نگران باشید

از طرف دیگر ، نوشتن با شخصی که شما عمیقاً می شناسید باعث می شود کلمات و پاراگرافهای شما زنده شود. همچنین ، چون می دانید این شخص کیست ، می دانید که او می خواهد یا چه چیزی را می خواهد بشنود. در اینجا چند نکته برای اجرای استراتژی محتوا برای صحبت با مخاطبان آورده شده است.ایجاد personas محتوا. اطلاعات مربوط به مخاطبان خود را جمع آوری کرده و شخصیت های داستانی را ایجاد کنید که می توانید هر بار که می نویسید محتوا بنویسید.

3. استراتژی محتوا درمورد تصمیم گیری در مورد محتوای شما منتشر می شود

انواع متنوع متن وجود دارد که می توانید بصورت آنلاین منتشر کنید. وبلاگ ، اینفوگرافیک ، کتابهای الکترونیکی ، پادکست ها و پیام های رسانه های اجتماعی وجود دارد. علاوه بر این ، می توانید محتوای طولانی یا کوتاه چاپ کنید. می توانید محتوا را در وب سایت خود ، در رسانه های اجتماعی و یا به عنوان یک وبلاگ نویس مهمان در سایت تأثیرگذار دیگر منتشر کنید. استراتژی محتوا نگاهی عمیق به نیازها و اهداف برند شما دارد. این دقیقاً می فهمید که به چه نوع محتوایی نیاز دارید ، در کجا باید آن را تبلیغ کنید و برنامه ای برای ایجاد و انتشار آن تعیین کنید.

4- استراتژی محتوا درمورد تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی محتوای شما را ایجاد خواهد کرد.

اگر شرکت شما کوچک است ، لازم است ابتدا مطالب خود را خودتان بنویسید. با این حال ، لازم نیست که برای همیشه اینگونه باشد. با رشد ، می توانید بودجه ای برای محتوای با کیفیت بالا تعیین کنید. شما می توانید نویسندگان متخصص استخدام کنید تا محتوای شما به طور مداوم جریان یابد. می توانید یک مدیر محتوا را استخدام کنید تا در تقویم محتوا به شما کمک کند. یک استراتژیست محتوا علاوه بر این برای تیم شما نیز عالی است.

5- استراتژی محتوا تعیین معیارها برای اندازه گیری موفقیت در بازاریابی محتوا است

همانطور که اهداف بازاریابی محتوای خود را دنبال می کنید ، مهم است که از چگونگی عملکرد هر بخشی از مطالب منتشر شده آگاه باشید.

مثلا:

  • آیا پست های وبلاگ شما توجه خوانندگان را به خود جلب می کند؟
  • آیا ایمیل های شما روی وب سایت شما کلیک می کنند؟
  • آیا مطالعات موردی شما چشم اندازها را به خریداران تبدیل می کند؟

استراتژی محتوا به شما کمک می کند تا به این سؤالات پاسخ دهید ، زیرا وقتی روی استراتژی خود کار می کنید ، برای تعیین موفقیت محتوا ،  معیارهایی ارائه می دهید. برخی از این موارد شامل میزان گزاف گویی ، زمان در صفحه و عمق پیمایش است.

نتیجه گیری

بازاریابی محتوا خوب است ، اما بدون استراتژی محتوا ، اینگونه است که بدون یک مقصد مشخص به سفری بروید. بدون وجود استراتژی صحیح ، شما وقت و انرژی ارزشمندی را برای نوشتن مطالب صرف خواهید کرد که فقط ROI متوسط ​​شما را به دست می آورد. از طرف دیگر ، هنگامی که از استراتژی محتوا به عنوان پایه و اساس تلاشهای بازاریابی محتوا خود استفاده می کنید ، نتایج شگفت انگیز خواهید دید. هر مطلبی که شما ایجاد می کنید ، یک قطعه پازل با کیفیت خوب است که به ساخت داستان و پیام برند شما کمک می کند.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *